Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-5/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 327 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,6 %1 889 00074 %
Yle TV211,2 %9,0 %1 936 00076 %
Yle Teema3,2 %3,5 %1 318 00052 %
Yle Fem1,6 %1,8 %1 135 00045 %
Yle yhteensä42,6 %37,9 %2 158 00085 %
MTV315,5 %21,0 %2 028 00080 %
Sub4,9 %6,1 %1 644 00065 %
AVA1,5 %2,0 %1 081 00043 %
C More Total4,4 %2,8 %507 00020 %
MTV yhteensä26,4 %31,9 %2 162 00085 %
Nelonen7,4 %9,7 %1 860 00073 %
Jim3,1 %3,2 %1 304 00051 %
Liv1,6 %1,5 %1 239 00049 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,5 %322 00013 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,6 %2 019 00079 %
TV54,0 %3,5 %1 370 00054 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 068 00042 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %150 0006 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,0 %1 606 00063 %
STAR Channel4,3 %3,2 %1 291 00051 %
Music TV0,2 %0,1 %202 0008 %
Muut6,1 %4,3 %836 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 327 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.