Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 1-5/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 475 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %22,9 %2 037 00077 %
Yle TV210,7 %9,4 %2 094 00079 %
Yle Teema2,9 %3,3 %1 368 00052 %
Yle Fem1,5 %1,7 %1 206 00046 %
Yle yhteensä41,7 %37,3 %2 318 00088 %
MTV320,3 %25,9 %2 223 00084 %
Sub4,5 %4,5 %1 648 00062 %
AVA3,4 %4,3 %1 357 00051 %
C More Total2,5 %1,2 %398 00015 %
MTV yhteensä30,6 %35,9 %2 333 00088 %
Nelonen8,4 %10,6 %2 032 00077 %
Jim2,8 %2,9 %1 285 00049 %
Liv3,3 %2,8 %1 472 00056 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %216 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,3 %2 197 00083 %
TV53,8 %3,1 %1 306 00049 %
Kutonen1,3 %1,3 %947 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %82 0003 %
Warner Bros. Discovery5,3 %4,5 %1 527 00058 %
STAR Channel3,0 %2,2 %1 153 00044 %
Music TV0,4 %0,3 %175 0007 %
Muut3,5 %2,6 %674 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 475 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.