Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-5/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 803 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,2 %3 926 00076 %
Yle TV210,9 %9,2 %4 030 00078 %
Yle Teema3,1 %3,4 %2 686 00052 %
Yle Fem1,6 %1,7 %2 341 00045 %
Yle yhteensä42,2 %37,6 %4 475 00086 %
MTV318,0 %23,6 %4 251 00082 %
Sub4,7 %5,3 %3 292 00064 %
AVA2,5 %3,2 %2 438 00047 %
C More Total3,4 %1,9 %905 00017 %
MTV yhteensä28,6 %34,1 %4 496 00087 %
Nelonen7,9 %10,2 %3 892 00075 %
Jim2,9 %3,1 %2 589 00050 %
Liv2,5 %2,2 %2 711 00052 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %538 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,0 %4 215 00081 %
TV53,9 %3,3 %2 677 00052 %
Kutonen1,7 %1,7 %2 015 00039 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %232 0004 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,2 %3 133 00060 %
STAR Channel3,6 %2,6 %2 444 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %376 0007 %
Muut4,8 %3,4 %1 511 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 803 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.