Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 1-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 475 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %22,7 %2 019 00076 %
Yle TV212,5 %9,9 %2 091 00079 %
Yle Teema2,8 %3,4 %1 343 00051 %
Yle Fem1,5 %1,8 %1 172 00044 %
Yle yhteensä43,5 %37,7 %2 317 00088 %
MTV319,7 %25,2 %2 209 00084 %
Sub4,2 %4,3 %1 613 00061 %
AVA3,3 %4,2 %1 325 00050 %
C More Total2,1 %1,1 %362 00014 %
MTV yhteensä29,2 %34,8 %2 327 00088 %
Nelonen8,5 %10,9 %2 021 00077 %
Jim2,9 %3,3 %1 288 00049 %
Liv3,3 %2,9 %1 437 00054 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %180 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,1 %2 185 00083 %
TV53,7 %3,0 %1 291 00049 %
Kutonen1,2 %1,3 %934 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %83 0003 %
Warner Bros. Discovery5,2 %4,4 %1 518 00058 %
STAR Channel2,9 %2,2 %1 110 00042 %
Music TV0,4 %0,2 %171 0006 %
Muut3,3 %2,5 %644 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 475 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.