Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,3 %3 746 00078 %
Yle TV212,7 %9,9 %3 751 00078 %
Yle Teema3,0 %3,6 %2 609 00054 %
Yle Fem1,6 %1,9 %2 232 00046 %
Yle yhteensä44,4 %38,7 %4 171 00087 %
MTV317,5 %22,9 %3 991 00083 %
Sub4,4 %4,9 %3 098 00064 %
AVA2,4 %3,1 %2 335 00048 %
C More Total2,8 %1,8 %776 00016 %
MTV yhteensä27,1 %32,6 %4 208 00087 %
Nelonen7,9 %10,2 %3 661 00076 %
Jim3,1 %3,4 %2 514 00052 %
Liv2,4 %2,2 %2 558 00053 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %432 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,4 %3 955 00082 %
TV53,9 %3,2 %2 551 00053 %
Kutonen1,6 %1,7 %1 942 00040 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %223 0005 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,1 %2 984 00062 %
STAR Channel3,4 %2,7 %2 221 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %362 0008 %
Muut4,4 %3,2 %1 384 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 470 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.