Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 472 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,1 %3 729 00077 %
Yle TV212,7 %9,8 %3 711 00077 %
Yle Teema2,8 %3,4 %2 563 00053 %
Yle Fem1,5 %1,9 %2 195 00046 %
Yle yhteensä44,1 %38,2 %4 156 00086 %
MTV317,8 %23,2 %3 989 00083 %
Sub4,4 %4,8 %3 075 00064 %
AVA2,3 %3,0 %2 295 00048 %
C More Total2,7 %1,7 %771 00016 %
MTV yhteensä27,2 %32,7 %4 207 00087 %
Nelonen8,0 %10,2 %3 649 00076 %
Jim3,2 %3,6 %2 515 00052 %
Liv2,5 %2,4 %2 564 00053 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %415 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,7 %3 952 00082 %
TV53,8 %3,2 %2 543 00053 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 939 00040 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %217 0005 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,2 %2 966 00062 %
STAR Channel3,4 %2,8 %2 205 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %357 0007 %
Muut4,3 %3,2 %1 365 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 472 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.