Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 481 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,4 %6,5 %182 00038 %
Yle TV210,1 %7,4 %193 00040 %
Yle Teema1,0 %1,1 %70 00014 %
Yle Fem0,5 %0,6 %57 00012 %
Yle yhteensä19,0 %15,6 %264 00055 %
MTV319,3 %22,8 %251 00052 %
Sub10,4 %13,5 %212 00044 %
AVA1,8 %2,3 %81 00017 %
C More Total4,0 %2,5 %52 00011 %
MTV yhteensä35,4 %41,2 %303 00063 %
Nelonen10,1 %12,1 %216 00045 %
Jim7,4 %7,2 %139 00029 %
Liv2,4 %2,2 %108 00022 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %19 0004 %
Nelonen Media yhteensä21,2 %23,2 %261 00054 %
TV56,9 %7,1 %160 00033 %
Kutonen2,6 %2,4 %118 00024 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %19 0004 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,0 %212 00044 %
STAR Channel8,4 %5,7 %157 00033 %
Music TV0,8 %0,4 %23 0005 %
Muut5,1 %3,8 %81 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %359 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.