Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 449 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 437 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,1 %36,1 %433 00096 %
Yle TV216,6 %12,1 %420 00093 %
Yle Teema3,3 %4,6 %349 00078 %
Yle Fem2,0 %2,7 %319 00071 %
Yle yhteensä61,0 %55,5 %435 00097 %
MTV314,0 %19,4 %411 00092 %
Sub2,0 %2,0 %298 00066 %
AVA0,9 %1,4 %239 00053 %
C More Total3,4 %2,2 %94 00021 %
MTV yhteensä20,4 %25,0 %423 00094 %
Nelonen4,8 %6,9 %374 00083 %
Jim1,6 %2,1 %251 00056 %
Liv0,7 %0,7 %249 00055 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,3 %52 00012 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %11,3 %394 00088 %
TV51,9 %1,6 %244 00054 %
Kutonen0,8 %1,0 %197 00044 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %27 0006 %
Warner Bros. Discovery2,9 %2,7 %283 00063 %
STAR Channel1,9 %1,4 %198 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %33 0007 %
Muut5,6 %4,1 %187 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %437 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.