Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 160 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,2 %1 793 00076 %
Yle TV213,7 %10,1 %1 784 00076 %
Yle Teema3,0 %3,7 %1 271 00054 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 081 00046 %
Yle yhteensä44,9 %39,0 %1 997 00085 %
MTV315,1 %20,2 %1 902 00081 %
Sub4,5 %5,5 %1 536 00065 %
AVA1,4 %1,8 %1 022 00043 %
C More Total3,6 %2,5 %450 00019 %
MTV yhteensä24,6 %29,9 %2 017 00085 %
Nelonen7,4 %9,7 %1 744 00074 %
Jim3,4 %3,8 %1 266 00054 %
Liv1,5 %1,5 %1 165 00049 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %261 00011 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,1 %1 891 00080 %
TV54,0 %3,6 %1 304 00055 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 043 00044 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %140 0006 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,2 %1 526 00065 %
STAR Channel4,1 %3,4 %1 177 00050 %
Music TV0,2 %0,1 %188 0008 %
Muut5,5 %4,2 %762 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 160 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.