Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,4 %1 799 00076 %
Yle TV212,1 %9,2 %1 757 00074 %
Yle Teema2,9 %3,6 %1 244 00053 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 052 00045 %
Yle yhteensä43,6 %38,2 %1 998 00085 %
MTV315,4 %20,2 %1 899 00081 %
Sub4,6 %5,5 %1 527 00065 %
AVA1,4 %1,7 %1 003 00042 %
C More Total3,8 %2,8 %463 00020 %
MTV yhteensä25,1 %30,1 %2 022 00086 %
Nelonen7,8 %9,9 %1 747 00074 %
Jim3,5 %3,8 %1 265 00054 %
Liv1,6 %1,6 %1 164 00049 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,5 %274 00012 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,7 %1 896 00080 %
TV54,0 %3,6 %1 268 00054 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 033 00044 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %135 0006 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,4 %1 515 00064 %
STAR Channel4,1 %3,3 %1 177 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %187 0008 %
Muut5,5 %4,1 %761 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.