Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 460 000
Viikot: 1-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,9 %5,4 %196 00043 %
Yle TV27,9 %6,3 %238 00052 %
Yle Teema1,1 %1,2 %86 00019 %
Yle Fem0,6 %0,7 %70 00015 %
Yle yhteensä15,5 %13,6 %299 00065 %
MTV319,7 %26,9 %312 00068 %
Sub9,0 %10,4 %239 00052 %
AVA4,1 %4,6 %166 00036 %
C More Total2,6 %1,2 %49 00011 %
MTV yhteensä35,4 %43,0 %353 00077 %
Nelonen10,8 %12,5 %272 00059 %
Jim6,0 %5,4 %184 00040 %
Liv7,6 %6,7 %205 00044 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %23 0005 %
Nelonen Media yhteensä25,5 %26,1 %325 00071 %
TV55,6 %5,2 %173 00038 %
Kutonen1,9 %1,5 %135 00029 %
The Discovery Channel0,5 %0,2 %16 0003 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,1 %224 00049 %
STAR Channel5,0 %3,1 %161 00035 %
Music TV3,9 %2,2 %60 00013 %
Muut6,3 %4,8 %83 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %391 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.