Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 1-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 453 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,2 %1 403 00094 %
Yle TV211,1 %9,0 %1 316 00088 %
Yle Teema3,2 %3,8 %1 039 00070 %
Yle Fem1,7 %2,2 %900 00060 %
Yle yhteensä44,3 %39,2 %1 437 00096 %
MTV317,9 %22,8 %1 369 00092 %
Sub3,6 %4,0 %1 052 00071 %
AVA2,4 %2,8 %849 00057 %
C More Total2,9 %1,9 %299 00020 %
MTV yhteensä26,8 %31,6 %1 399 00094 %
Nelonen8,9 %11,0 %1 288 00086 %
Jim3,0 %3,5 %880 00059 %
Liv2,1 %2,0 %919 00062 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %184 00012 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,3 %1 348 00090 %
TV53,8 %3,1 %911 00061 %
Kutonen1,8 %1,7 %703 00047 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %94 0006 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,3 %1 051 00071 %
STAR Channel3,2 %2,6 %800 00054 %
Music TV0,0 %0,0 %76 0005 %
Muut4,1 %3,0 %516 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 453 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.