Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 1-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,2 %36,5 %1 005 00096 %
Yle TV212,8 %10,2 %941 00090 %
Yle Teema3,2 %4,2 %758 00072 %
Yle Fem2,0 %2,6 %691 00066 %
Yle yhteensä59,1 %53,6 %1 011 00096 %
MTV318,1 %23,7 %947 00090 %
Sub2,3 %1,7 %636 00061 %
AVA1,4 %1,9 %515 00049 %
C More Total2,0 %1,3 %159 00015 %
MTV yhteensä23,7 %28,5 %971 00092 %
Nelonen5,4 %7,3 %847 00081 %
Jim1,6 %2,0 %521 00050 %
Liv1,1 %1,1 %552 00053 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %86 0008 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %11,5 %889 00085 %
TV51,8 %1,3 %485 00046 %
Kutonen0,7 %0,8 %362 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0003 %
Warner Bros. Discovery2,7 %2,3 %569 00054 %
STAR Channel1,5 %1,1 %395 00038 %
Music TV0,0 %0,0 %55 0005 %
Muut4,0 %3,0 %357 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 016 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.