Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 808 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,0 %3 872 00075 %
Yle TV211,8 %8,9 %3 916 00076 %
Yle Teema2,7 %3,3 %2 559 00049 %
Yle Fem1,6 %2,0 %2 227 00043 %
Yle yhteensä42,8 %37,2 %4 439 00086 %
MTV318,0 %23,3 %4 210 00081 %
Sub4,4 %4,9 %3 173 00061 %
AVA2,2 %2,8 %2 313 00045 %
C More Total2,9 %1,9 %851 00016 %
MTV yhteensä27,5 %33,0 %4 472 00086 %
Nelonen8,4 %10,5 %3 854 00074 %
Jim3,3 %3,6 %2 589 00050 %
Liv2,6 %2,5 %2 639 00051 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %463 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,4 %4 190 00081 %
TV53,7 %3,2 %2 552 00049 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 981 00038 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %220 0004 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,3 %3 065 00059 %
STAR Channel3,6 %2,7 %2 365 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %366 0007 %
Muut4,4 %3,3 %1 445 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 808 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.