Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 837 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,6 %3 865 00075 %
Yle TV27,1 %6,0 %3 760 00073 %
Yle Teema2,5 %3,1 %2 441 00047 %
Yle Fem1,7 %2,2 %2 117 00041 %
Yle yhteensä39,0 %34,9 %4 427 00085 %
MTV318,9 %23,4 %4 192 00081 %
Sub4,8 %5,2 %3 134 00060 %
AVA2,0 %2,3 %2 228 00043 %
C More Total3,1 %2,5 %894 00017 %
MTV yhteensä28,8 %33,4 %4 481 00086 %
Nelonen9,5 %11,4 %3 866 00075 %
Jim3,4 %3,4 %2 582 00050 %
Liv2,9 %3,0 %2 635 00051 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,4 %517 00010 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %20,2 %4 205 00081 %
TV53,4 %3,1 %2 358 00046 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 925 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %206 0004 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,5 %3 012 00058 %
STAR Channel3,6 %2,5 %2 395 00046 %
Music TV0,4 %0,3 %369 0007 %
Muut4,4 %3,2 %1 451 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 837 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.