Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %23,6 %1 920 00078 %
Yle TV26,4 %5,9 %1 818 00074 %
Yle Teema2,5 %2,9 %1 232 00050 %
Yle Fem1,8 %2,4 %1 074 00044 %
Yle yhteensä39,3 %34,8 %2 146 00087 %
MTV321,6 %26,2 %2 087 00085 %
Sub4,8 %4,7 %1 521 00062 %
AVA2,9 %3,2 %1 229 00050 %
C More Total1,8 %1,3 %339 00014 %
MTV yhteensä31,0 %35,5 %2 197 00089 %
Nelonen9,8 %11,7 %1 908 00077 %
Jim3,3 %3,3 %1 245 00051 %
Liv4,0 %3,9 %1 404 00057 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %186 0008 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %20,5 %2 059 00084 %
TV52,9 %2,5 %1 116 00045 %
Kutonen1,2 %1,0 %852 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %74 0003 %
Warner Bros. Discovery5,1 %4,4 %1 410 00057 %
STAR Channel2,7 %2,0 %1 066 00043 %
Music TV0,5 %0,3 %175 0007 %
Muut3,1 %2,5 %626 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 328 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.