Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 10-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 309 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,1 %1 921 00078 %
Yle TV211,3 %8,6 %1 878 00076 %
Yle Teema2,2 %2,7 %1 226 00050 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 075 00044 %
Yle yhteensä42,6 %36,4 %2 141 00087 %
MTV321,4 %27,1 %2 083 00085 %
Sub4,3 %4,3 %1 507 00061 %
AVA2,9 %3,5 %1 224 00050 %
C More Total1,7 %0,8 %305 00012 %
MTV yhteensä30,3 %35,8 %2 186 00089 %
Nelonen8,7 %10,3 %1 888 00077 %
Jim3,4 %3,8 %1 252 00051 %
Liv3,6 %3,6 %1 404 00057 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %134 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,8 %2 058 00084 %
TV53,2 %2,9 %1 218 00049 %
Kutonen1,2 %1,0 %885 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %72 0003 %
Warner Bros. Discovery4,6 %4,0 %1 404 00057 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 010 00041 %
Music TV0,6 %0,4 %175 0007 %
Muut2,9 %2,4 %590 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 309 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.