Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 10-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,3 %1 401 00094 %
Yle TV212,5 %9,5 %1 308 00088 %
Yle Teema3,0 %3,6 %1 026 00069 %
Yle Fem1,6 %2,2 %884 00059 %
Yle yhteensä44,5 %38,7 %1 439 00097 %
MTV317,9 %23,4 %1 371 00092 %
Sub3,5 %4,0 %1 041 00070 %
AVA2,4 %2,6 %837 00056 %
C More Total2,7 %1,5 %294 00020 %
MTV yhteensä26,6 %31,5 %1 402 00094 %
Nelonen8,8 %10,6 %1 285 00086 %
Jim3,3 %4,1 %875 00059 %
Liv2,1 %2,1 %907 00061 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %167 00011 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,5 %1 347 00090 %
TV53,9 %3,4 %922 00062 %
Kutonen1,8 %1,7 %704 00047 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %96 0006 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,4 %1 043 00070 %
STAR Channel3,2 %2,8 %776 00052 %
Music TV0,1 %0,0 %73 0005 %
Muut4,0 %3,1 %504 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 456 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.