Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 10-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %22,8 %1 994 00076 %
Yle TV211,9 %8,7 %2 016 00076 %
Yle Teema2,2 %2,7 %1 243 00047 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 105 00042 %
Yle yhteensä42,5 %36,1 %2 291 00087 %
MTV321,2 %27,1 %2 189 00083 %
Sub4,2 %4,4 %1 550 00059 %
AVA2,9 %3,5 %1 249 00047 %
C More Total1,7 %0,9 %337 00013 %
MTV yhteensä30,1 %35,8 %2 307 00087 %
Nelonen8,7 %10,4 %1 993 00075 %
Jim3,4 %3,8 %1 292 00049 %
Liv3,5 %3,6 %1 446 00055 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %145 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,9 %2 175 00082 %
TV53,2 %2,9 %1 254 00047 %
Kutonen1,2 %1,0 %916 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %74 0003 %
Warner Bros. Discovery4,5 %4,0 %1 461 00055 %
STAR Channel2,9 %2,3 %1 080 00041 %
Music TV0,6 %0,4 %178 0007 %
Muut3,0 %2,4 %628 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 470 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.