Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 339 000
Viikot: 10-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %8,4 %911 00068 %
Yle TV210,8 %7,4 %950 00071 %
Yle Teema1,7 %1,9 %554 00041 %
Yle Fem0,9 %1,1 %428 00032 %
Yle yhteensä23,9 %18,9 %1 113 00083 %
MTV318,6 %23,8 %1 090 00081 %
Sub7,0 %8,1 %893 00067 %
AVA3,0 %3,6 %637 00048 %
C More Total3,6 %2,0 %213 00016 %
MTV yhteensä32,2 %37,5 %1 173 00088 %
Nelonen11,1 %13,0 %1 014 00076 %
Jim5,8 %5,8 %801 00060 %
Liv5,1 %5,6 %810 00061 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %98 0007 %
Nelonen Media yhteensä23,5 %26,4 %1 125 00084 %
TV55,6 %5,1 %754 00056 %
Kutonen3,0 %2,7 %603 00045 %
The Discovery Channel1,0 %0,7 %45 0003 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,4 %875 00065 %
STAR Channel5,9 %5,1 %698 00052 %
Music TV0,7 %0,5 %126 0009 %
Muut4,2 %3,2 %313 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.