Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 10-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 759 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,8 %5,0 %376 00040 %
Yle TV29,0 %6,4 %410 00044 %
Yle Teema0,7 %0,9 %150 00016 %
Yle Fem0,5 %0,5 %124 00013 %
Yle yhteensä16,0 %12,8 %559 00059 %
MTV321,2 %26,6 %576 00061 %
Sub9,3 %11,2 %450 00048 %
AVA2,8 %3,1 %231 00025 %
C More Total2,8 %1,7 %96 00010 %
MTV yhteensä36,1 %42,5 %660 00070 %
Nelonen11,0 %12,8 %502 00053 %
Jim6,6 %6,3 %334 00036 %
Liv5,4 %5,2 %326 00035 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %37 0004 %
Nelonen Media yhteensä23,9 %25,5 %600 00064 %
TV55,9 %6,5 %341 00036 %
Kutonen2,3 %1,8 %262 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %30 0003 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,6 %442 00047 %
STAR Channel6,3 %4,3 %311 00033 %
Music TV3,3 %2,0 %93 00010 %
Muut5,8 %4,2 %176 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %759 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.