Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 6-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 751 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,3 %5,6 %371 00039 %
Yle TV210,8 %8,4 %458 00049 %
Yle Teema1,3 %1,5 %154 00016 %
Yle Fem0,6 %0,8 %129 00014 %
Yle yhteensä19,1 %16,3 %577 00061 %
MTV320,0 %26,4 %556 00059 %
Sub9,1 %10,9 %452 00048 %
AVA3,1 %3,7 %248 00026 %
C More Total2,7 %1,5 %90 00010 %
MTV yhteensä35,0 %42,6 %656 00070 %
Nelonen9,5 %11,3 %486 00052 %
Jim6,7 %6,4 %326 00035 %
Liv5,3 %4,1 %295 00031 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,4 %34 0004 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %23,4 %585 00062 %
TV56,3 %5,7 %321 00034 %
Kutonen2,1 %2,0 %255 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %38 0004 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,1 %430 00046 %
STAR Channel6,5 %4,3 %313 00033 %
Music TV1,7 %0,9 %73 0008 %
Muut5,8 %4,4 %158 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %751 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.