Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 6-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 736 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,0 %709 00095 %
Yle TV213,7 %10,3 %666 00089 %
Yle Teema3,1 %3,9 %517 00069 %
Yle Fem1,6 %2,1 %442 00059 %
Yle yhteensä45,9 %39,3 %726 00097 %
MTV318,9 %23,7 %694 00093 %
Sub3,0 %3,0 %498 00067 %
AVA3,8 %4,5 %443 00059 %
C More Total1,8 %1,1 %102 00014 %
MTV yhteensä27,5 %32,2 %709 00095 %
Nelonen9,7 %12,5 %653 00087 %
Jim2,9 %3,7 %429 00057 %
Liv2,7 %2,4 %465 00062 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %47 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,7 %685 00092 %
TV53,9 %2,8 %437 00058 %
Kutonen1,1 %1,3 %306 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0004 %
Warner Bros. Discovery5,2 %4,3 %501 00067 %
STAR Channel2,4 %2,3 %335 00045 %
Music TV0,0 %0,0 %25 0003 %
Muut2,8 %2,2 %203 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %736 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.