Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 1-5/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 728 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,3 %710 00095 %
Yle TV29,7 %9,6 %671 00090 %
Yle Teema3,2 %3,3 %535 00072 %
Yle Fem1,6 %1,8 %463 00062 %
Yle yhteensä42,6 %39,0 %723 00097 %
MTV320,6 %25,1 %692 00092 %
Sub3,5 %3,4 %532 00071 %
AVA3,9 %4,6 %468 00063 %
C More Total2,7 %1,2 %125 00017 %
MTV yhteensä30,7 %34,3 %706 00094 %
Nelonen9,2 %11,3 %653 00087 %
Jim2,6 %2,9 %413 00055 %
Liv3,0 %2,5 %489 00065 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %62 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %17,6 %687 00092 %
TV54,1 %3,1 %457 00061 %
Kutonen1,3 %1,4 %319 00043 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0005 %
Warner Bros. Discovery5,5 %4,6 %513 00069 %
STAR Channel2,6 %2,2 %366 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %30 0004 %
Muut3,1 %2,3 %218 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %728 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.