Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 602 000
Viikot: 1-5/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 582 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,1 %35,7 %574 00095 %
Yle TV210,9 %10,5 %539 00090 %
Yle Teema3,9 %4,7 %439 00073 %
Yle Fem2,1 %2,2 %389 00065 %
Yle yhteensä57,9 %53,2 %576 00096 %
MTV320,3 %26,6 %547 00091 %
Sub2,6 %1,5 %352 00058 %
AVA2,0 %2,8 %301 00050 %
C More Total1,5 %0,6 %79 00013 %
MTV yhteensä26,4 %31,4 %558 00093 %
Nelonen5,3 %7,0 %493 00082 %
Jim1,4 %1,6 %272 00045 %
Liv1,5 %1,2 %322 00053 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %33 0005 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %10,4 %512 00085 %
TV52,1 %1,3 %253 00042 %
Kutonen0,7 %0,7 %177 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
Warner Bros. Discovery2,8 %2,0 %292 00049 %
STAR Channel1,3 %0,9 %210 00035 %
Music TV0,0 %0,0 %18 0003 %
Muut3,0 %2,1 %182 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %582 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.