Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 583 000
Viikot: 49-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 572 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV145,2 %41,2 %566 00097 %
Yle TV29,9 %10,5 %530 00091 %
Yle Teema3,7 %4,3 %420 00072 %
Yle Fem2,5 %3,1 %382 00065 %
Yle yhteensä61,2 %59,1 %571 00098 %
MTV318,9 %23,1 %535 00092 %
Sub2,7 %1,4 %319 00055 %
AVA1,6 %2,1 %292 00050 %
C More Total1,1 %0,5 %82 00014 %
MTV yhteensä24,3 %27,1 %543 00093 %
Nelonen3,9 %4,9 %454 00078 %
Jim1,1 %1,1 %246 00042 %
Liv1,4 %1,2 %288 00049 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %25 0004 %
Nelonen Media yhteensä6,8 %7,7 %483 00083 %
TV52,2 %1,6 %250 00043 %
Kutonen0,6 %0,5 %165 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
Warner Bros. Discovery2,8 %2,1 %289 00050 %
STAR Channel1,8 %1,5 %244 00042 %
Music TV0,0 %0,0 %16 0003 %
Muut3,1 %2,5 %166 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %572 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.