Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 336 000
Viikot: 49-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,1 %13,9 %937 00070 %
Yle TV210,8 %8,4 %970 00073 %
Yle Teema1,8 %1,7 %520 00039 %
Yle Fem1,2 %1,8 %471 00035 %
Yle yhteensä27,9 %25,8 %1 137 00085 %
MTV316,6 %20,6 %1 048 00078 %
Sub7,3 %8,9 %820 00061 %
AVA2,7 %3,2 %644 00048 %
C More Total3,9 %2,9 %234 00018 %
MTV yhteensä30,5 %35,5 %1 139 00085 %
Nelonen9,8 %10,9 %972 00073 %
Jim4,9 %4,4 %728 00054 %
Liv4,0 %3,5 %727 00054 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %136 00010 %
Nelonen Media yhteensä20,1 %21,0 %1 082 00081 %
TV55,5 %5,8 %734 00055 %
Kutonen2,8 %2,5 %579 00043 %
The Discovery Channel0,9 %0,4 %64 0005 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,7 %868 00065 %
STAR Channel6,2 %4,7 %699 00052 %
Music TV0,7 %0,4 %146 00011 %
Muut5,4 %3,9 %352 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.