Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 430 000
Viikot: 49-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 419 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,5 %40,1 %417 00097 %
Yle TV211,1 %10,7 %400 00093 %
Yle Teema3,7 %4,5 %330 00077 %
Yle Fem2,4 %3,3 %313 00073 %
Yle yhteensä60,6 %58,6 %418 00097 %
MTV314,2 %18,0 %395 00092 %
Sub2,4 %2,0 %288 00067 %
AVA1,0 %1,2 %225 00052 %
C More Total3,3 %2,2 %93 00022 %
MTV yhteensä20,9 %23,5 %405 00094 %
Nelonen4,1 %5,1 %356 00083 %
Jim1,6 %1,8 %244 00057 %
Liv0,8 %0,7 %245 00057 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %53 00012 %
Nelonen Media yhteensä7,5 %9,1 %373 00087 %
TV52,3 %2,0 %240 00056 %
Kutonen0,9 %1,1 %171 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %20 0005 %
Warner Bros. Discovery3,3 %3,3 %278 00065 %
STAR Channel2,6 %2,2 %242 00056 %
Music TV0,0 %0,0 %32 0007 %
Muut5,0 %3,4 %182 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %419 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.