Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 685 000
Viikot: 49-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 626 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,3 %13,4 %468 00068 %
Yle TV210,7 %8,7 %483 00071 %
Yle Teema1,8 %1,7 %262 00038 %
Yle Fem1,2 %1,7 %237 00035 %
Yle yhteensä27,9 %25,6 %570 00083 %
MTV314,6 %18,5 %525 00077 %
Sub7,6 %9,5 %423 00062 %
AVA1,6 %2,0 %285 00042 %
C More Total5,2 %4,2 %134 00020 %
MTV yhteensä29,1 %34,2 %574 00084 %
Nelonen9,9 %10,8 %491 00072 %
Jim5,6 %5,0 %381 00056 %
Liv2,3 %2,2 %338 00049 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,5 %76 00011 %
Nelonen Media yhteensä19,6 %20,4 %550 00080 %
TV55,6 %5,9 %376 00055 %
Kutonen3,2 %3,2 %311 00045 %
The Discovery Channel1,3 %0,5 %38 0005 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,7 %451 00066 %
STAR Channel6,1 %4,7 %367 00054 %
Music TV0,6 %0,4 %81 00012 %
Muut6,6 %5,0 %209 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %626 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.