Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 756 000
Viikot: 49-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 734 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %28,7 %704 00093 %
Yle TV29,8 %9,2 %656 00087 %
Yle Teema3,5 %3,5 %484 00064 %
Yle Fem2,3 %3,0 %468 00062 %
Yle yhteensä46,1 %44,4 %721 00095 %
MTV320,1 %23,6 %689 00091 %
Sub3,6 %3,6 %522 00069 %
AVA3,1 %3,4 %451 00060 %
C More Total2,4 %1,4 %125 00016 %
MTV yhteensä29,2 %32,1 %708 00094 %
Nelonen7,2 %7,8 %614 00081 %
Jim2,1 %2,1 %383 00051 %
Liv3,1 %2,7 %468 00062 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %62 0008 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %13,8 %658 00087 %
TV54,0 %3,7 %433 00057 %
Kutonen1,3 %1,2 %301 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0003 %
Warner Bros. Discovery5,4 %5,0 %482 00064 %
STAR Channel3,0 %2,4 %405 00054 %
Music TV0,0 %0,0 %33 0004 %
Muut3,0 %2,3 %223 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %734 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.