Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 946 000
Viikot: 49-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 764 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %11,3 %438 00046 %
Yle TV29,9 %6,8 %482 00051 %
Yle Teema1,1 %0,8 %152 00016 %
Yle Fem1,1 %1,5 %170 00018 %
Yle yhteensä22,6 %20,5 %611 00065 %
MTV316,9 %21,1 %561 00059 %
Sub8,9 %11,0 %452 00048 %
AVA2,2 %2,6 %242 00026 %
C More Total4,5 %3,3 %119 00013 %
MTV yhteensä32,4 %38,0 %663 00070 %
Nelonen8,5 %9,7 %485 00051 %
Jim5,5 %4,9 %283 00030 %
Liv3,8 %3,5 %300 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %50 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,6 %20,8 %592 00063 %
TV56,5 %7,9 %358 00038 %
Kutonen2,1 %1,7 %239 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %26 0003 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,8 %440 00047 %
STAR Channel6,9 %4,1 %355 00038 %
Music TV2,3 %1,6 %87 0009 %
Muut7,1 %5,2 %181 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %764 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.