Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 013 000
Viikot: 49-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 991 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,4 %40,7 %984 00097 %
Yle TV210,4 %10,6 %930 00092 %
Yle Teema3,7 %4,4 %750 00074 %
Yle Fem2,4 %3,2 %695 00069 %
Yle yhteensä61,0 %58,9 %989 00098 %
MTV316,8 %21,0 %929 00092 %
Sub2,6 %1,7 %607 00060 %
AVA1,4 %1,7 %518 00051 %
C More Total2,1 %1,2 %175 00017 %
MTV yhteensä22,8 %25,6 %947 00094 %
Nelonen4,0 %5,0 %811 00080 %
Jim1,3 %1,4 %490 00048 %
Liv1,1 %1,0 %534 00053 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %78 0008 %
Nelonen Media yhteensä7,1 %8,3 %855 00084 %
TV52,2 %1,8 %490 00048 %
Kutonen0,7 %0,7 %337 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0003 %
Warner Bros. Discovery3,0 %2,6 %567 00056 %
STAR Channel2,1 %1,8 %486 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %48 0005 %
Muut3,9 %2,9 %348 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %991 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.