Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2014
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 463 000
Viikot: 49-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 394 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %11,2 %227 00049 %
Yle TV210,0 %7,2 %257 00055 %
Yle Teema1,0 %0,9 %81 00017 %
Yle Fem1,2 %1,5 %97 00021 %
Yle yhteensä22,3 %20,7 %325 00070 %
MTV316,0 %21,3 %299 00065 %
Sub7,9 %9,0 %222 00048 %
AVA2,9 %3,4 %157 00034 %
C More Total3,9 %2,4 %50 00011 %
MTV yhteensä30,6 %36,1 %348 00075 %
Nelonen9,3 %10,4 %269 00058 %
Jim3,6 %3,4 %142 00031 %
Liv5,7 %5,2 %193 00042 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %26 0006 %
Nelonen Media yhteensä20,6 %22,2 %326 00070 %
TV56,1 %7,4 %183 00040 %
Kutonen1,9 %1,3 %125 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %9 0002 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,8 %226 00049 %
STAR Channel6,1 %3,3 %171 00037 %
Music TV3,6 %2,5 %64 00014 %
Muut8,6 %6,4 %91 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %394 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.