Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-5/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 160 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,9 %1 820 00077 %
Yle TV210,7 %8,9 %1 806 00077 %
Yle Teema3,3 %3,6 %1 298 00055 %
Yle Fem1,6 %1,7 %1 099 00047 %
Yle yhteensä42,8 %38,2 %2 017 00085 %
MTV315,6 %20,9 %1 909 00081 %
Sub5,0 %6,1 %1 585 00067 %
AVA1,6 %2,0 %1 057 00045 %
C More Total4,3 %2,7 %471 00020 %
MTV yhteensä26,4 %31,7 %2 024 00086 %
Nelonen7,4 %9,6 %1 763 00075 %
Jim3,1 %3,2 %1 266 00054 %
Liv1,6 %1,5 %1 203 00051 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,5 %301 00013 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,5 %1 901 00081 %
TV54,0 %3,5 %1 327 00056 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 042 00044 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %144 0006 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,0 %1 548 00066 %
STAR Channel4,1 %3,2 %1 213 00051 %
Music TV0,2 %0,1 %197 0008 %
Muut6,0 %4,3 %791 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 160 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.