Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-5/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,5 %3 777 00078 %
Yle TV210,4 %9,2 %3 753 00078 %
Yle Teema3,2 %3,4 %2 642 00055 %
Yle Fem1,6 %1,7 %2 262 00047 %
Yle yhteensä42,4 %37,9 %4 179 00087 %
MTV318,1 %23,6 %4 009 00083 %
Sub4,7 %5,2 %3 171 00066 %
AVA2,5 %3,3 %2 383 00049 %
C More Total3,3 %1,9 %832 00017 %
MTV yhteensä28,6 %33,9 %4 222 00088 %
Nelonen7,9 %10,0 %3 683 00076 %
Jim3,0 %3,1 %2 507 00052 %
Liv2,5 %2,2 %2 631 00055 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %493 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,9 %3 971 00082 %
TV54,0 %3,3 %2 590 00054 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 957 00041 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %221 0005 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,2 %3 011 00062 %
STAR Channel3,5 %2,6 %2 287 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %369 0008 %
Muut4,7 %3,3 %1 433 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 471 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.