Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 1-5/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 722 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,8 %705 00095 %
Yle TV210,5 %9,0 %679 00091 %
Yle Teema3,7 %3,9 %557 00075 %
Yle Fem1,8 %2,0 %486 00065 %
Yle yhteensä45,2 %40,7 %718 00097 %
MTV315,8 %20,6 %684 00092 %
Sub4,2 %5,2 %567 00076 %
AVA1,6 %2,0 %433 00058 %
C More Total3,9 %2,6 %185 00025 %
MTV yhteensä25,6 %30,4 %698 00094 %
Nelonen7,4 %9,7 %650 00088 %
Jim2,8 %2,9 %461 00062 %
Liv1,3 %1,2 %473 00064 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,3 %139 00019 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,0 %673 00091 %
TV54,0 %3,1 %511 00069 %
Kutonen2,3 %2,3 %403 00054 %
The Discovery Channel0,5 %0,5 %62 0008 %
Warner Bros. Discovery6,7 %5,9 %565 00076 %
STAR Channel4,0 %3,2 %464 00063 %
Music TV0,1 %0,0 %59 0008 %
Muut5,3 %3,8 %297 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %722 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.