Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 6-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 717 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,7 %695 00094 %
Yle TV216,2 %11,2 %671 00090 %
Yle Teema3,6 %4,9 %547 00074 %
Yle Fem1,8 %2,5 %463 00062 %
Yle yhteensä50,7 %44,2 %712 00096 %
MTV314,2 %19,0 %678 00091 %
Sub3,2 %3,8 %538 00073 %
AVA1,4 %1,7 %412 00055 %
C More Total2,5 %2,4 %164 00022 %
MTV yhteensä21,4 %26,9 %690 00093 %
Nelonen7,3 %9,5 %637 00086 %
Jim3,0 %3,8 %458 00062 %
Liv1,2 %1,0 %430 00058 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %98 00013 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,5 %657 00089 %
TV53,7 %2,7 %489 00066 %
Kutonen2,1 %2,3 %393 00053 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %63 0009 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,3 %544 00073 %
STAR Channel3,4 %3,0 %439 00059 %
Music TV0,1 %0,0 %52 0007 %
Muut5,1 %4,0 %288 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %717 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.