Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 6-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 453 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,4 %1 405 00094 %
Yle TV215,0 %10,7 %1 336 00090 %
Yle Teema3,4 %4,4 %1 064 00071 %
Yle Fem1,7 %2,3 %905 00061 %
Yle yhteensä48,4 %41,8 %1 438 00097 %
MTV316,4 %21,3 %1 372 00092 %
Sub3,1 %3,4 %1 036 00070 %
AVA2,5 %3,1 %854 00057 %
C More Total2,2 %1,8 %266 00018 %
MTV yhteensä24,3 %29,6 %1 398 00094 %
Nelonen8,4 %11,0 %1 289 00087 %
Jim3,0 %3,7 %888 00060 %
Liv1,9 %1,7 %896 00060 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %145 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,1 %1 343 00090 %
TV53,8 %2,7 %925 00062 %
Kutonen1,7 %1,8 %699 00047 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %95 0006 %
Warner Bros. Discovery5,7 %4,8 %1 045 00070 %
STAR Channel3,0 %2,7 %773 00052 %
Music TV0,0 %0,0 %77 0005 %
Muut4,0 %3,1 %491 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 453 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.