Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 6-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 315 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %22,9 %1 856 00073 %
Yle TV216,7 %11,1 %1 918 00075 %
Yle Teema2,9 %4,0 %1 296 00051 %
Yle Fem1,7 %2,5 %1 136 00045 %
Yle yhteensä47,4 %40,5 %2 126 00084 %
MTV314,4 %19,5 %2 006 00079 %
Sub4,1 %5,1 %1 555 00061 %
AVA1,4 %1,8 %1 045 00041 %
C More Total3,0 %2,5 %446 00018 %
MTV yhteensä22,9 %28,9 %2 137 00084 %
Nelonen7,3 %9,6 %1 821 00072 %
Jim3,4 %4,1 %1 302 00051 %
Liv1,3 %1,3 %1 144 00045 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %236 0009 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,9 %1 986 00078 %
TV53,8 %3,2 %1 313 00052 %
Kutonen2,0 %2,2 %1 072 00042 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %149 0006 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,8 %1 561 00061 %
STAR Channel4,2 %3,4 %1 222 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %195 0008 %
Muut5,5 %4,3 %793 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 315 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.