Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 6-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 469 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,0 %3 708 00077 %
Yle TV215,3 %10,7 %3 749 00078 %
Yle Teema2,9 %3,8 %2 568 00053 %
Yle Fem1,6 %2,1 %2 195 00046 %
Yle yhteensä46,6 %39,6 %4 162 00086 %
MTV316,8 %22,1 %3 969 00082 %
Sub4,0 %4,5 %3 006 00062 %
AVA2,3 %3,0 %2 275 00047 %
C More Total2,1 %1,6 %705 00015 %
MTV yhteensä25,3 %31,2 %4 190 00087 %
Nelonen7,9 %10,5 %3 632 00075 %
Jim3,3 %3,9 %2 523 00052 %
Liv2,3 %2,2 %2 468 00051 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %356 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,0 %3 935 00082 %
TV53,8 %3,1 %2 502 00052 %
Kutonen1,6 %1,7 %1 923 00040 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %224 0005 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,0 %2 949 00061 %
STAR Channel3,4 %2,8 %2 139 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %354 0007 %
Muut4,1 %3,2 %1 322 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 469 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.