Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 10-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 476 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %22,8 %3 691 00077 %
Yle TV212,8 %9,5 %3 621 00075 %
Yle Teema2,4 %3,0 %2 460 00051 %
Yle Fem1,4 %1,9 %2 113 00044 %
Yle yhteensä43,5 %37,2 %4 120 00085 %
MTV318,4 %23,9 %3 986 00083 %
Sub4,3 %4,8 %3 024 00063 %
AVA2,2 %2,6 %2 204 00046 %
C More Total2,6 %1,5 %761 00016 %
MTV yhteensä27,5 %32,8 %4 206 00087 %
Nelonen8,2 %10,1 %3 623 00075 %
Jim3,5 %4,0 %2 518 00052 %
Liv2,6 %2,8 %2 576 00053 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %376 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,4 %3 946 00082 %
TV53,6 %3,4 %2 524 00052 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 933 00040 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %205 0004 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,3 %2 925 00061 %
STAR Channel3,4 %2,9 %2 168 00045 %
Music TV0,4 %0,3 %347 0007 %
Muut4,0 %3,2 %1 323 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 476 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.