Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 10-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %22,4 %1 769 00075 %
Yle TV214,4 %10,5 %1 743 00074 %
Yle Teema2,6 %3,4 %1 234 00052 %
Yle Fem1,4 %2,0 %1 038 00044 %
Yle yhteensä44,6 %38,3 %1 979 00084 %
MTV315,2 %20,1 %1 902 00081 %
Sub4,3 %5,3 %1 517 00064 %
AVA1,3 %1,6 %980 00042 %
C More Total3,7 %2,2 %456 00019 %
MTV yhteensä24,5 %29,2 %2 020 00086 %
Nelonen7,7 %9,8 %1 735 00074 %
Jim3,6 %4,2 %1 267 00054 %
Liv1,6 %1,8 %1 172 00050 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,4 %242 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,9 %1 888 00080 %
TV54,1 %4,0 %1 307 00055 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 049 00044 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %133 0006 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,8 %1 522 00065 %
STAR Channel4,1 %3,5 %1 158 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %172 0007 %
Muut5,2 %4,1 %734 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.