Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 10-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 797 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,5 %3 833 00074 %
Yle TV213,3 %9,5 %3 881 00075 %
Yle Teema2,4 %3,0 %2 496 00048 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 185 00042 %
Yle yhteensä43,4 %37,0 %4 406 00085 %
MTV318,3 %23,9 %4 193 00081 %
Sub4,2 %4,8 %3 120 00060 %
AVA2,1 %2,6 %2 248 00043 %
C More Total2,7 %1,5 %819 00016 %
MTV yhteensä27,4 %32,9 %4 446 00086 %
Nelonen8,3 %10,1 %3 815 00074 %
Jim3,5 %4,0 %2 592 00050 %
Liv2,6 %2,8 %2 653 00051 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %395 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,4 %4 174 00081 %
TV53,6 %3,4 %2 604 00050 %
Kutonen1,7 %1,6 %2 000 00039 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %209 0004 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,3 %3 042 00059 %
STAR Channel3,6 %2,9 %2 315 00045 %
Music TV0,4 %0,3 %352 0007 %
Muut4,1 %3,2 %1 405 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 797 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.