Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 687 000
Viikot: 10-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %8,4 %459 00067 %
Yle TV211,5 %7,7 %488 00071 %
Yle Teema1,9 %2,2 %295 00043 %
Yle Fem0,8 %1,0 %229 00033 %
Yle yhteensä25,0 %19,3 %570 00083 %
MTV315,6 %20,7 %553 00080 %
Sub7,1 %8,4 %470 00068 %
AVA1,7 %2,1 %276 00040 %
C More Total4,8 %2,6 %128 00019 %
MTV yhteensä29,1 %33,8 %598 00087 %
Nelonen10,0 %12,4 %505 00074 %
Jim6,0 %6,1 %423 00062 %
Liv3,1 %4,0 %377 00055 %
Nelosen maksukanavat1,5 %2,0 %63 0009 %
Nelonen Media yhteensä21,2 %25,2 %569 00083 %
TV56,2 %5,9 %408 00059 %
Kutonen3,7 %3,6 %335 00049 %
The Discovery Channel1,7 %1,2 %30 0004 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,7 %473 00069 %
STAR Channel6,7 %6,1 %378 00055 %
Music TV0,6 %0,3 %65 0009 %
Muut5,8 %4,6 %188 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %641 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.