Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 687 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 643 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,9 %11,5 %487 00071 %
Yle TV27,4 %5,1 %458 00067 %
Yle Teema1,8 %2,0 %284 00041 %
Yle Fem0,6 %0,9 %207 00030 %
Yle yhteensä22,8 %19,4 %577 00084 %
MTV314,6 %18,5 %555 00081 %
Sub7,4 %8,5 %472 00069 %
AVA1,5 %1,9 %287 00042 %
C More Total5,8 %4,9 %147 00021 %
MTV yhteensä29,4 %33,7 %604 00088 %
Nelonen11,2 %13,3 %521 00076 %
Jim5,5 %4,9 %405 00059 %
Liv3,6 %3,9 %360 00052 %
Nelosen maksukanavat2,3 %3,4 %76 00011 %
Nelonen Media yhteensä23,6 %26,9 %578 00084 %
TV56,3 %6,2 %370 00054 %
Kutonen3,4 %3,0 %332 00048 %
The Discovery Channel1,1 %0,7 %27 0004 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,6 %472 00069 %
STAR Channel6,8 %5,3 %381 00055 %
Music TV0,7 %0,4 %75 00011 %
Muut5,2 %3,7 %186 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %643 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.