Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 602 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 584 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,6 %36,8 %575 00096 %
Yle TV25,9 %6,2 %505 00084 %
Yle Teema3,0 %3,7 %406 00067 %
Yle Fem2,3 %3,1 %380 00063 %
Yle yhteensä54,8 %49,8 %581 00097 %
MTV322,9 %28,2 %535 00089 %
Sub2,8 %1,7 %355 00059 %
AVA1,7 %2,0 %280 00046 %
C More Total0,7 %0,6 %57 0009 %
MTV yhteensä28,1 %32,5 %548 00091 %
Nelonen6,2 %7,6 %471 00078 %
Jim1,6 %2,0 %285 00047 %
Liv1,7 %1,5 %304 00051 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %33 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,2 %491 00082 %
TV51,5 %0,9 %225 00037 %
Kutonen0,7 %0,5 %163 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
Warner Bros. Discovery2,8 %2,1 %280 00047 %
STAR Channel1,3 %1,0 %210 00035 %
Music TV0,0 %0,0 %26 0004 %
Muut2,7 %2,4 %185 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %584 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.