Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 481 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,1 %8,1 %193 00040 %
Yle TV26,2 %5,7 %183 00038 %
Yle Teema1,1 %1,4 %67 00014 %
Yle Fem0,5 %0,5 %51 00011 %
Yle yhteensä16,0 %15,7 %272 00057 %
MTV318,2 %19,4 %255 00053 %
Sub12,9 %16,5 %220 00046 %
AVA1,5 %1,7 %77 00016 %
C More Total5,0 %4,6 %56 00012 %
MTV yhteensä37,6 %42,2 %320 00066 %
Nelonen9,9 %11,5 %217 00045 %
Jim6,9 %5,4 %145 00030 %
Liv3,6 %3,8 %108 00022 %
Nelosen maksukanavat1,7 %2,5 %25 0005 %
Nelonen Media yhteensä22,9 %24,3 %269 00056 %
TV55,4 %5,8 %144 00030 %
Kutonen3,5 %3,1 %115 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %14 0003 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,4 %200 00042 %
STAR Channel7,4 %4,2 %163 00034 %
Music TV2,3 %1,6 %34 0007 %
Muut4,2 %2,7 %73 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %381 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.