Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 452 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %23,9 %1 390 00093 %
Yle TV26,4 %6,3 %1 273 00085 %
Yle Teema3,0 %3,6 %977 00066 %
Yle Fem1,9 %2,5 %860 00058 %
Yle yhteensä40,2 %36,2 %1 430 00096 %
MTV319,2 %23,6 %1 358 00091 %
Sub4,0 %4,3 %1 025 00069 %
AVA2,0 %2,1 %803 00054 %
C More Total3,1 %2,6 %318 00021 %
MTV yhteensä28,3 %32,7 %1 393 00094 %
Nelonen10,2 %12,0 %1 274 00086 %
Jim3,1 %3,4 %884 00059 %
Liv2,4 %2,2 %904 00061 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %211 00014 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %19,9 %1 341 00090 %
TV53,5 %3,1 %835 00056 %
Kutonen1,8 %1,6 %686 00046 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %88 0006 %
Warner Bros. Discovery6,6 %5,9 %1 033 00069 %
STAR Channel3,3 %2,4 %809 00054 %
Music TV0,0 %0,0 %66 0004 %
Muut4,2 %2,9 %546 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 452 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.