Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 023 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,4 %37,1 %1 010 00096 %
Yle TV26,0 %6,4 %907 00086 %
Yle Teema3,0 %3,8 %726 00069 %
Yle Fem2,2 %3,0 %675 00064 %
Yle yhteensä54,5 %50,2 %1 017 00097 %
MTV320,4 %25,2 %944 00090 %
Sub2,5 %1,8 %633 00060 %
AVA1,3 %1,5 %489 00047 %
C More Total1,9 %1,5 %156 00015 %
MTV yhteensä26,1 %30,1 %968 00092 %
Nelonen6,4 %7,8 %852 00081 %
Jim1,8 %2,1 %534 00051 %
Liv1,3 %1,2 %560 00053 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %107 00010 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,8 %889 00085 %
TV51,6 %1,2 %441 00042 %
Kutonen0,8 %0,7 %340 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0003 %
Warner Bros. Discovery2,9 %2,5 %555 00053 %
STAR Channel1,5 %1,2 %400 00038 %
Music TV0,0 %0,0 %59 0006 %
Muut4,3 %3,2 %372 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 023 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.