Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 490 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,3 %1 983 00075 %
Yle TV27,0 %5,9 %1 952 00074 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 249 00047 %
Yle Fem1,8 %2,4 %1 108 00042 %
Yle yhteensä39,2 %34,6 %2 294 00087 %
MTV321,3 %26,1 %2 196 00083 %
Sub4,7 %4,8 %1 573 00060 %
AVA2,8 %3,2 %1 256 00048 %
C More Total1,9 %1,4 %367 00014 %
MTV yhteensä30,8 %35,5 %2 319 00088 %
Nelonen9,9 %11,8 %2 017 00076 %
Jim3,2 %3,3 %1 287 00049 %
Liv3,9 %3,8 %1 441 00055 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %197 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %20,6 %2 184 00083 %
TV52,9 %2,5 %1 157 00044 %
Kutonen1,2 %1,0 %886 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %78 0003 %
Warner Bros. Discovery5,1 %4,4 %1 473 00056 %
STAR Channel2,9 %2,1 %1 143 00043 %
Music TV0,5 %0,3 %178 0007 %
Muut3,2 %2,5 %656 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 490 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.